VİZE
Başvurunuzun değerlendirmesi sonrası adaylara KABUL / KAYIT Belgeleri başvuru için kullandıkları e-posta adreslerine iletilecektir.
Adaylar bu belgelerle, ülkelerinde kendilerine yakın Büyükelçiliklerimiz ve Konsolosluklarımızın şartlarını yerine getirerek vize başvurularını gerçekleştirebilir ve vize başvurularının kabulü sonrası kesin kayıt için üniversitemize gelebilirler.
Vize zorunluluğu, vize başvurusu ve yetkili makamlar
1) Türkiye’de doksan güne kadar kalacak yabancılar, vatandaşı oldukları veya yasal olarak bulundukları ülkedeki konsolosluklardan geliş amaçlarını da belirten vize alarak gelirler. Vizenin veya vize muafiyetinin Türkiye’de sağladığı kalış süresi, her yüz seksen günde doksan günü geçemez.
2) Vize başvurularının değerlendirmeye alınabilmesi için, başvuruların usulüne uygun olarak yapılması gerekir.
3) Vizeler, Türkiye’ye giriş için mutlak hak sağlamaz.
4) Vizeler, konsolosluklarca, istisnai durumlarda ise sınır kapılarının bağlı olduğu valiliklerce verilir. Konsolosluklara yapılan başvurular doksan gün içinde sonuçlandırılır.
5) Yabancı ülke diplomatlarına, Türkiye Cumhuriyeti büyükelçiliklerince resen vize verilebilir. Bu vizeler, genel vize verme usulüne uygun olarak Bakanlık ve Dışişleri Bakanlığına derhâl bildirilir. Bu vizeler harca tabi değildir.
6) Ülke menfaatleri göz önünde bulundurularak vize verilmesinde yarar görülen yabancılara, istisnai olarak Türkiye Cumhuriyeti büyükelçilerince resen vize verilebilir. Bu amaçla verilen vizeler, genel vize verme usulüne uygun olarak Bakanlık ve Dışişleri Bakanlığına derhâl bildirilir. Bu vizeler harca tabi değildir.
Vize muafiyeti
1) Aşağıda sayılan yabancılardan Türkiye’ye girişte vize şartı aranmaz:
a) Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu anlaşmalarla ya da Cumhurbaşkanı kararıyla vizeden muaf tutulan ülkelerin vatandaşları
b) Türkiye’ye giriş yapacağı tarih itibarıyla, geçerli ikamet veya çalışma izni bulunanlar
c) 15/07/1950 tarihli ve 5682 sayılı Pasaport Kanununun 18 inci maddesine göre verilmiş ve geçerliliklerini yitirmemiş yabancılara mahsus damgalı pasaport sahipleri
ç) 29/05/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu`nun 28`inci maddesi kapsamında çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybeden kişiler
2) Aşağıda sayılan yabancılardan Türkiye’ye girişte vize şartı aranmayabilir:
a) Mücbir nedenlerle, Türk hava ve deniz limanlarını kullanmak zorunda kalan taşıtlardaki yabancılardan liman şehrine çıkacak kişiler
b) Deniz limanlarına gelip, yetmiş iki saati geçmemek kaydıyla, liman şehrini veya civar illeri turizm amaçlı gezecek kişiler
Sınır kapılarında verilen vizeler
1) Vize almadan sınır kapılarına gelen yabancılara, süresi içinde Türkiye’den ayrılacaklarını belgelemeleri hâlinde, sınır kapılarında istisnai olarak vize verilebilir.
2) Sınır vizesi, sınır kapılarının bağlı olduğu valiliklerce verilir. Valilik bu yetkisini sınırda görevli kolluk birimine devredebilir. Cumhurbaşkanınca farklı bir süre belirlenmediği sürece, bu vize Türkiye’de en fazla on beş gün kalma hakkı sağlar.
3) Sınır vizesinin verilmesinde, insani nedenlere bağlı olarak sağlık sigortası şartı aranmayabilir.
Havalimanı transit vizeleri
Türkiye’den transit geçecek yabancılara, havalimanı transit vizesi şartı getirilebilir. Havalimanı transit vizeleri, en fazla altı ay içinde kullanılmak üzere konsolosluklar tarafından verilir.
İKAMET BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİLİKLER
İkamet İzni Başvuru dosyasında olması gereken belgeler:
İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge
Öğrencilik durumunu gösterir belge
Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
4 adet biyometrik fotoğraf
Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge:
Kendi evinde: tapu fotokopisi
Kira ile: noter onaylı kira sözleşmesi + yerleşim yeri belgesi ve fatura
Otel/konaklama: kalındığına dair belge
Yurt: yurtta kalındığına dair belge
Destekleyici yanında: noter onaylı taahhüt (evli ise eşin de taahhüdü)
İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
Ulusal elektronik tebligat sistemi adresi (yalnızca uzatma başvuruları için)
İKAMET BAŞVURUSU
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve Göç İdaresi Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokol gereği ilk defa ikamet izni almak isteyen Uluslararası Öğrenciler, kayıt tarihinden itibaren 30 iş günü içerisinde yukarıda listelenen belgeleri Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğümüze teslim etmelidir.
İkamet İzni Başvurusunda İzlenecek Adımlar
İlk İkamet Başvuru Formu Nasıl Doldurulur?
Öğrenci İkamet İzin Başvuru Süreci Kitapçık
İkamet başvuru belgeleri teslimi, Türkiye`ye giriş, Türkiye`de kalış ve Türkiye`den çıkışlarla ilgili olarak YİMER 157`yi arayabilir, www.goc.gov.tr adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz.
İkamet İzni Başvurularında Dikkat Edilecekler
15 Kasım 2023 tarihli YÖK - İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi iş birliği protokolüne göre başvuru süreci yönetilmektedir.
İlk başvuru yapacak öğrenciler, belgelerini teslim etmeden önce Göç İdaresi Müdürlüğünden adres teyit işlemi yapmalıdır.
Yenileme başvurularında da kira kontratı sunulacaksa yine adres teyidi gereklidir.
İKAMET BELGE TESLİMİ
Yurtdışından kabul edilen öğrenciler, “İkamet İzni Müracaatları” için gerekli belgeleri "Tebliğ Tebellüğ" belgesinde belirtilen tarihlerde Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğümüze teslim etmelidir. İletişim sayfamızdan Koordinatörlüğümüze ulaşım bilgilerini öğrenebilirsiniz.
İkamet izin başvuru evraklarını teslim edecek öğrenciler, Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü`nde görevli personellerimize evraklarını teslim etmelidir.